Otroci s posebnimi potrebami in dodatna strokovna pomoč (DSP)
Dodatna strokovna pomoč je pomoč za učence, ki so z odločbo o usmeritvi usmerjeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.
To so:
- učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
- učenci z govorno jezikovno motnjo,
- dolgotrajno bolni,
- učenci z ADD (motnja pozornosti) in ADHD (motnja pozornosti in hiperaktivnost),
- gibalno ovirani,
- slepi in slabovidni,
- gluhi in naglušni,
- otroci z avtizmom,
- otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
Dodatna strokovna pomoč (DSP)
- se izvaja v času pouka. V dogovoru s starši in učencem, se izvaja tudi v času izven pouka.
- se glede na vrsto in stopnjo primanjkljajev, ovir oz. motenj izvaja v oddelku ali izven oddelka.
- se lahko izvaja individualno ali v skupini.
Število ur (od ene ure do pet ur) DSP je določeno z odločbo o usmeritvi od katerih je ena ura opredeljena kot svetovalna storitev. V odločbi je opredeljen tudi naziv izvajalca DSP.
V odločbi o usmeritvi je opredeljen:
- program vzgoje in izobraževanja,
- vrtec, šola ali zavod,
- datum vključitve,
- dodatna strokovna pomoč,
- prilagoditve opreme, prostora in izvajanja programa,
- dodelitev spremljevalca idr.
Svetovalna storitev je namenjena zagotavljanju pogojev za bolj uspešno in kakovostno delovanje podpornega okolja v celostni skrbi za učenca in premagovanju njegovih primanjkljajev. Svetovalna storitev je namenjena družini učenca in strokovnim delavcem, ki z njim delajo. Izvajajo jo strokovni delavci šole, ki jih določi strokovna skupina na podlagi ciljev zasledovanih v individualiziranemu programu učenca.
Individualiziran program (IP) je z zakonom predpisan dokument, ki ga oblikuje strokovna skupina za vsakega otroka, učenca s posebnimi potrebami.
Strokovno skupino za izdelavo IP sestavljajo strokovni delavci, ki bodo sodelovali pri izvajanju vzgojno izobraževalnega programa za otroka s posebnimi potrebami (OPP).
Z IP se določi:
- organizacija in izvedba vseh oblik DSP,
- cilje in oblike dela na posameznih vzgojno-izobraževalnih področjih,
- strategije vključevanja OPP v skupino,
- potrebne prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja,
- potrebne prilagoditve pri doseganju standardov in napredovanju,
- uporaba prilagojene in pomožne izobraževalne tehnologije,
- po potrebi izvajanje fizične pomoči,
- izvajanje tolmačenja v slovenskem jeziku,
- potrebne prilagoditve pri organizaciji pouka,
- časovna razporeditev pouka,
- veščine za čim večjo samostojnost v življenju.
Dodatno strokovno pomoč na OŠ Franca Rozmana Staneta izvajajo:
Izvajalka | Kontakt | Govorilne ure |
Lea Vodička, univ. dipl. pedagog s specialno pedagoško (SRP) dokvalifikacijo | lea.vodicka@osfrslj.si | po dogovoru |
Tanja Čarman, univ. dipl. socialni pedagog | tanja.carman@osfrslj.si | po dogovoru |
Polona Pondelek, univ. dipl. socialni pedagog | polona.pondelek@osfrslj.si | po dogovoru |
Tjaša Tavčar, mag. prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike | tjasa.tavcar@centerjanezalevca.si | po dogovoru |
Jasna Kovačič Pirc, surdopedagoginja | jasna.kovacic@zgnl.si | po dogovoru |