2023/24
Pri vsakem obroku hrane, se spomnimo na bonton, ki sodi zraven, hvaležnost, ki naj bi jo občutili, ker sodimo med ljudi, ki jim ni potrebno skrbeti, ali bomo imeli pred seboj naslednji obrok hrane. Odkrivali bomo raznolikost naše prehrane, iskali načine kako popestriti svoje obroke…
Učenci in učitelji bomo skrbeli tudi, da bo čim manj hrane šlo v smeti.
2022/23
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena. Učili smo se sami pripraviti količinsko primeren uravnotežen obrok. Učili smo se razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti.
2021/22
Projekt se ponovno vrača in tudi letos se bomo pogovarjali o odnosu do hrane, zmanjševanju odpadne hrane…
2020/21
Projekt žal ni bil razpisan,
vendar smo vseeno veliko govorili o pomenu zdrave prehrane.
Govorili smo tudi o tem, kako pomembno je,
da pri sebi presodimo kako zelo smo lačni
in si temu primerno naložimo krožnik,
da hrane ne mečemo v smeti.
2019/20
Projekt poteka v enaki obliki tudi letošnje šolsko leto.
2018/19
V dobi, ko je hrane včasih na pretek, se dogaja, da otroci z njo ne znajo več smotrno ravnati.
Povečuje se količina odpadne hrane, na drugi strani pa so nekateri lačni.
Učence bi radi izobrazili o tem, kako ravnati s hrano, kam z odpadno hrano in kam s hrano, ki ostane nerazdeljena.
Želimo jih ozaveščati o količini odpadne hrane, za katero si želimo, da bi je bilo čim manj, zato lahko sami zmanjšajo količino odpadkov in smotrno sooblikujejo jedilnike.
Projekt bo potekal skozi celotno šolsko leto,
najbolj pa se bomo nanj osredotočili v času TEDNA OTROKA, 1. – 7.10.2018.
Cilji projekta:
-
uzavestiti pomen uravnotežene prehrane
-
naučiti učence oceniti svoje (količinske) potrebe po hrani
-
zmanjšati količino odpadne hrane
-
koristno razdeliti nerazdeljeno hrano
-
razvijati odnos do hrane pri učencih, ki imajo brezplačno kosilo
-
razumeti in spoštovati prehranjevalne navade različnih narodov in skupnosti
-
spreminjati sebe in svoj pogled na ravnanje s hrano
-
razviti kritičen odnos do sporočil na embalaži (bio, eko, brez sladkorja, brez glutena, …)
-
spodbujati učence h kulturnemu uživanju hrane.
Dejavnosti:
-
-
beleženje količine odpadne hrane 1 teden ( od 1. do 7.10.2018) in analiza vzrokov za povečanje (zmanjšanje) odpadkov,
-
pogovor o razporeditvi hrane po svetu in lakoti,
-
povabilo in srečanje z osebo, ki je bila soočena z lakoto,
-
povabilo in srečanje s prostovoljci ali osebo, ki pomaga lačnim v domačem kraju,
-
razgovor o hrani, ki ostane v šoli in kam gre iz šole,
-
spoznavanje prehranjevalnih navad različnih narodov in skupnosti in kako to vpliva na zavrženo hrano (narodnosti učencev v razredu),
-
likovno ustvarjanje na temo hrane in odpadkov,
-
zbiranje receptov, kako porabiti neuporabljene ostanke hrane (Kaj naredijo doma z ostanki hrane?),
-
priprava jedi iz neuporabljenih ostankov hrane (Morda izdelava namaza…),
-
oblikovati smernice za ravnanje s hrano pri malici in kosilu,
-
priprava pogrinjkov za vsakdan in za posebne priložnosti, praznike,
-
predstavitev kuhinj različnih narodnosti, katerih učenci obiskujejo našo šolo.
-
(Skupno 256 obiskov, današnjih obiskov 1)