Skoči na glavno vsebino
Select Page

Dejavnosti za dvig socialnega in kulturnega kapitala

Šole in vrtci gradijo socialni in kulturni kapital tako, da vzpostavljajo medsebojno zaupanje in spodbujajo kulturo dialoga z raznolikimi dejavnostmi znotraj šole ter dejavnostmi, ki povezujejo šolo z okoljem. Načrtovane morajo biti v pravem razmerju. Pretiran poudarek notranjemu povezovanju ima učinek »superlepila« in povzroča poleg homogenosti, dobrih odnosov in počutja tudi samozadostnost, tekmovanje navzven in izključevanje okolja. Te slabosti šola presega s povezovanjem z drugimi (premoščanje), ki ima učinek z »WD-40« naoljenega mehanizma in omogoča oblikovanje mrež in neodvisnih odnosov, vključevanje drugih, pluralizem, heterogenost in sodelovalnost navzven.

Primeri

a) v povezovanju z okoljem

  • skupni izobraževalni projekti šole in skupnosti;
  • skupni raziskovalni projekti šole in skupnosti;
  • skupni kulturni in športni dogodki;
  • dejavnosti s področja karierne orientacije;
  • pomoč družinam v težavah, reševanje skupnih problemov;
  • mednarodni projekti;
  • vključevanje učencev v prostovoljne, nevladne organizacije;
  • vključevanje prostovoljcev v šolo/vrtec;
  • šola,vrtec je prostor srečevanja širše skupnosti.

b) za starše

  • pomoč staršem, še posebej v zgodnjih otrokovih letih pri splošni blaginji ter socialnem in jezikovnem razvoju;
  • razvijanje veščin starševstva, kot so igre in socialni razvoj, pismenost in obvladovanje otrokovega vedenja;
  • spodbujanje staršev in drugih, da bi prostovoljno pomagali šoli pri določenih strategijah.

c) znotraj šole oz. vrtca

  • sodelovalno učenje in skupne priložnosti za igro otrok;
  • projekti s področja športa, ustvarjalnosti in umetnosti;
  • praznovanja;
  • raziskovalni projekti;
  • razvijanje skupne odgovornosti;
  • razvijanje oddelčnih skupnosti – skrb za vključenost in sodelovanje vseh otrok;
  • dodatna pomoč nadarjenim, ranljivim skupinam in učencem s posebnimi potrebami.

 

 

(Skupno 61 obiskov, današnjih obiskov 1)
ZAPRI
Avtorske pravice
Razen tam, kjer je drugače opredeljeno,vsebinana tej stranije licencirano pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International licenco.