2023/24
Letošnja tema je
DEDIŠČINA NAŠEGA KRAJA.
5. oktober je svetovni dan učiteljev in na ta dan dobijo učenci priložnost, da stopijo v čevlje učitelja. V lanskem šolskem letu smo že veliko raziskovali o dediščini v svoji ožji in širši okolici šole. Odkrili smo kar nekaj znanih in manj znanih oseb, dogodkov in dejanj, o katerih smo poskušali najti čim več. Tako sta Kiana Frtić in Aleksander Bogataj iz 9. razreda odkrivala o Aljaževem stolpu in o tem napisala pesem, letos pa sta se odločila, da se bosta posvetila dediščini Ljubljane in to predala v vlogi učitelja. Skupaj smo oblikovali blok uro in tretješolci so bili nad njima in njunim vodenjem navdušeni. Spodaj je nekaj utrinkov te ure.
2022/23
Letos sta na izbiro dve temi, mi smo izbrali temo
MEDNARODNO LETO TRAJNOSTNEGA RAZVOJA GORSKIH OBMOČIJ.
Združeni narodi razglasili za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij. Svetovna gorska območja, od Andov prek Himalaje vse do Alp, so izpostavljena negativnim posledicam sprememb podnebja, kot so npr. taljenje ledenikov, skalni podori ali obilne padavine, kar zahteva posebej prilagojene strategije reševanja.
Ker želijo Združeni narodi ozaveščenost ljudi o tej temi okrepiti, so leto 2022 razglasili za mednarodno leto trajnostnega razvoja gorskih območij, obenem pa so vse države članice, organizacije in druge deležnike pozvali, da se za sodelovanje odločijo z lastnimi dejavnostmi in projekti na to temo.
V okviru projekta nam bo predhodno predstavil svoje delo gorski reševalec, ki je hkrati tudi učitelj na naši šoli. Opozoril bo na najpogostejše težave v gorah in na kaj moramo biti pozorni, ko se odpravljamo, saj je potrebno poskrbeti za gorsko okolje tako kot za okolje, v katerem živimo vsak dan.
2021/22
Letošnja tema je SLOVENIJA MOJA DEŽELA.
Trije učenci so si izbrali primerjavo med življenjem v Sloveniji in v Afriki.
Eden od učencev je v dveh tednih prepotoval kar nekaj držav stare celine.
Iz prve roke je spoznal njihovo vsakdanje življenje, saj je potoval izven turističnih krajev, bival je med domačini.
Ob pomoči samega načina izvedbe šolske ure, so naredili zanimivo, poučno uro.
2020/21
V letošnji izvedbi projekta smo si glavno temo lahko sami izbrali
in izbrali smo KULTURNO RAZNOLIKOST.
Dva učenca sta nam predstavila kulturno iz katere izhaja eden ali oba od njunih staršev.
Naučila sta nas nekaj novih besed, predstavila svoje rodno mesto, nekaj običajev
in predvsem kako zgleda pouk v njihovi šoli.
Njuna izkušnja v vlogi učiteljev je bila, po njunih besedah, zahtevna, vendar zanimiva.
In ko odrasteta, sta še komentirala, ne bosta postala učitelja.
Pri tem projektu dobijo učenci priložnost, da se sami preizkusijo v vlogi učiteljev in so tako sooblikovalci učnega procesa. Dva tedna pred samim izvajanjem se lahko učenci prijavijo in dobijo od učitelja učno vsebino, ki jo predstavijo pred svojim ali drugim razredom (po dogovoru). Učenec se na uro pripravi s pisno pripravo, učitelj pa mu pri tem svetuje in pomaga.
Cilji projekta so, da učenci:
– soustvarjajo učni proces,
– se naučijo medsebojnega spoštovanja,
– aktivno sodelujejo v svojem intelektualnem razvoju,
– se izboljšajo komunikacijske sposobnosti,
– se uporabijo in razvijajo različni učni stili,
– se poudari, da je izobraževanje človekova pravica,
– spoznajo proces poučevanja in položaj učitelja,
– spoznajo in prepoznajo odgovornost za svoj intelektualni razvoj in vključenost v izobraževalni proces.
2019/20
V letošnji izvedbi projekta ima glavna tema medpredmetno povezovanje
UMETNOST IN ŠPORT OBOGATITA OSTALE PREDMETE.
Projekt bomo izvedli v času okoli 5. oktobra 2019, ko je svetovni dan učiteljev.
2018/19
V letošnji izvedbi projekta ima glavna tema naslov
ČEBELOSLOVJE.
Za čebele nam ne bi smelo biti vseeno, saj bi brez njih ostali brez hrane že v nekaj letih – tako vsaj
napovedujejo znanstveniki. In znanstvenikom je za verjet.
Projekt bomo izvedli v času okoli 5. oktobra 2018.
************************
Projekt smo izvedli v 5. razredu, ko sta učenca prišla v 3. razred predstavit svojo temo. Ura je bila dinamična, polna slikovnega materiala in praktičnih prikazov.
Eden od učencev se je oblekel v čebelarsko opremo in tako predaval, drugi je prinesel dva različna meda, ki so ju učenci na koncu ure preizkusili. V ozadju je bil zvok čebel, ki rojijo. Vtisi obeh učencev so bili mešani. Ugotovila sta, da sta se morala kar nekaj časa pripravljati na uro, da so jima učenci “dvignili pritisk” (njune besede), ko niso poslušali in še huje je bilo, ko sta dva od učencev namenoma postavljala neumestna vprašanja, ki so bila namenjena zgolj provociranju. Na koncu pa sta izrazila zadovoljstvo, saj so se učenci vseeno veliko novega naučili in je bilo več dobrega kot slabega.
Še nekaj fotografij.
2017/18
V letošnji izvedbi projekta ima glavna tema naslov
OKOLJE V KATEREM ŽIVIMO.
Za okolje nam ne bi smelo biti vseeno.
Ohranimo ga, spoštujmo, varujmo, obdelujmo in predvsem, spoznajmo ga.
Okolje, v katerem živimo, je odraz našega ravnanja z njim.
Za okolje bi moraliskrbeti kot zase in svoje bližnje.
Zaznavajmo ga z vsemi čutili.
Projekt bomo izvedli v času okoli 5. oktobra 2017.
2016/17
V letošnjem letu praznujemo 22. obletnico svetovnega dneva učiteljev.
UNESCO je za obdobje 2014 – 2020 kot glavno temo in vizijo sprejel GLOBALNO DRŽAVLJANASTVO in MEDKULTURNO UČENJE.
ZAKAJ?
Vzgoja za globalno državljanstvo je neposredno povezana z uresničevanjem miru in trajnostnim razvojem, ki sta že dolgo prioriteti Unesca in ASP mreže. Vzgoja za globalno državljanstvo mladim pomaga, da razumejo globalne dejavnike, ki oblikujejo njihova življenja in jim tudi omogoča pridobivanje tistega znanja, spretnosti, vrednot, odnosov in vedenja, ki jih bodo podpirali pri dejavnem sodelovanju za lokalno sprejemanje odločitev – da bi živeli v bolj spoštljivi, pravični in trjanostni družbi.
Družbe postajajo vedno bolj multikulturne in multietične, s tem pa narašča pomen spodbujanja takšne raznolikosti. V iskrenem prizadevanju za vzpostavitev pravega medkulturnega dialoga mnogi učitelji in učenci UNESCO ASP šol stopamo v stik drug z drugim in pri tem segamo prek nacionalnih mej, celin, kultur in jezikov. Učence spodbujamo, da raziščejo svoje lastne korenine in tudi izmenjavo z dijaki iz drugih držav.
Projekt bomo izvedli v času okoli 5. oktobra 2016.
Projekt smo izvedli v delih: v sklopu ur slovenskega jezika za učence, ki izhajajo iz drugače govorečih družin in po razredih.Učenci so se dobro pripavili in potrebovali le nekaj manjših napotkov svojih mentorjev.
Eden od utrinkov.
2015/16
V letošnjem letu praznujemo 21. obletnico svetovnega dneva učiteljev.
UNESCO je leto 2015 proglasil za leto posvečeno SVETLOBI IN Z NJO POVEZANO TEHNOLOGIJO.
Projekt bomo izvedli 3. oktobra 2015.
Mednarodna astronomska zveza je naredila kratko video predstavitev s poudarkom na svetlobi, ki do nas prihaja iz vesolja in ki je za vse navdušence nad astrnomijo še posej zanimiva, za astronome pa pomembna, saj jo raziskujejo in tako odkrivajo najbolj skrite kotičke vesolja. Pogledate si jo lahko na TEJ povezavi.
Projekt se zaključi z evalvacijsko uro in kratkim poročilom.
*******************************************
Učenci 5.a razreda so izvedli prečudovito učno uro najprej v svojem razredu nato pa še v 3.b razredu.
Poglobili so se v teme našega osončja. Še posebej pa so izpostavili, kako Sonce vpliva na nas.
Tudi učenci višjih razredov so sodelovali pri projektu, saj so imeli ravno v tem času pri pouku temo svetloba. Na ure so se pripravili nekateri ob pomoči mentorice, nekateri pa kar samostojno glede na dano vsebino in omogočeno tehnologijo. Njihovi občutki po koncu so bili pozotivni in marsikdo bi tako uro še kdaj izpeljal. So pa hkrati ugotovili, da imamo učitelji kar veliko priprav, saj so oni za samo eno učno uro poučevanja porabili kar nekaj časa.
Vsakemu učencu čestitamo za pogum.
(Skupno 123 obiskov, današnjih obiskov 1)